CAZIN 2028
GRAD SLOBODNIH I ZADOVOLJNIH LJUDI
PROGRAM RAMIZA HUREMAGIĆA
NEZAVISNOG KANDIDATA ZA GRADONAČELNIKA GRADA CAZINA
„RIJEČ“ RAMIZA HUREMAGIĆA
Prije iznošenja konkretnih programskih sadržaja, namjerno počinjem svoj program sa ovom kratkom poslanicom građankama i građanima Grada Cazina.
Razlog je vrlo prost – moja riječ je uvijek bila moja riječ i iza nje sam uvijek stajao. I uvijek ću stajati. Data riječ je dug. Obećanje je dug. A ne podmiriti dug ili ne ispuniti obećanje je, bar za mene, smrtni grijeh.
Biti pravičan bi trebala biti početna i završna premisa svakog javnog zvaničnika. Na koncu, misija svakog čovjeka, svakog od nas.
I zato imate moju „Riječ“ da će Cazin biti pravičnije i bolje mjesto. Dostojno svakog čovjeka. Na ponos generacijama koje će se ovdje rađati, ostajati, raditi, živjeti i umrijeti. Da se ne stide našeg neznanja, nesposobnosti, kukavičluka i nedostatka vizije.
Zato, moja „riječ“ nije samo nešto s čim vas nastojim opredijeliti da mi date povjerenje i izaberete me za svog gradonačelnika. Moja „riječ“ je puno više od toga. Ona je ujedno i obećanje – da može pošteno, da može čestito, da može ispravno i da se može služiti narodu a da se obraz sačuva.
Ja drugačije ne znam. To je moja „RIJEČ“ svima vama.
Vaš Ramiz
1. BIOLOŠKI OPSTANAK
a. Odlazak stanovništva i neminovno biološko istrebljenje u doglednoj budućnosti. Jedina budućnost „Grada Svjetlosti“, pod uslovom da ostanu sadašnje okolnosti je da bude grad duhova. To je neminovnost.
b. Drastično i alarmantno smanjenje broja djece u osnovnim i srednjim školama – HITNE mjere za zaustavljanje ovog trenda – subvencije za vrtiće, produženi boravak u osnovnim školama, besplatan prevoz sa srednjoškolce, naknade za porodilje, promjena politike stipendiranja studenata sa područja Grada Cazina.
„Prema podacima Federalnog zavoda za statistiku, grad Cazin bilježi pad broja učenika upisanih u osnovne škole u posljednjih pet godina. U 2022 /2023. g. osnovne škole u Cazinu su imale upisana 4.064 učenika, dok je u školskoj 2018 /2019. grad imao 5.252 učenika upisanih u osnovne škole, što predstavlja PAD broja upisanih učenika od 22,6% u periodu od pet godina. Sličan trend se bilježi i u srednjoškolskom obrazovanju gdje je u istom vremenskom okviru zabilježeno smanjenje broja učenika srednjih škola za 15,3%, odnosno za 316 učenika.“
c. Nedostatak radno aktivnog stanovništva i kvalifikovane radne snage – mjere na zadržavanju postojećih uposlenih i mjere za povratak žitelja Cazina zaposlenih u inostranstvu.
2. LJUDOVANJE – KAD JE ČOVJEK ČOVJEKU ČOVJEK
a. Strah, beznađe i apatija među ljudima.
b. Polarizacija – unutar grada ali i prema drugim sredinama.
c. Tenzije među najbližima po stranačkim osnovama.
d. Dokidanje i ukidanje elitističkih praksi na stranačkoj ili bilo kojoj drugoj osnovi.
e. Prvo ćemo ponovo biti „ljudi“ i vratiti ljudovanje a onda ćemo i Grad učiniti gradom!
3. BUDŽET U FUNKCIJI ZAJEDNICE
a. Transparentno, plansko i ekonomično korištenje budžeta Grada Cazina
b. Javnost i dostupnost svih finansijskih tokova
c. Javnost primanja svih budžetskih korisnika
d. Strateško i dugoročno planiranje troškova i investicija
e. Efikasnost i kvaliteta usluga javnih servisa uključujući i javne ustanove i javna preduzeća
f. Digitalizacija servisa i usluga
g. Jačanje pozicije i uloge mjesnih zajednica
4. STVORITI LICE GRADA – DA GRAD BUDE GRAD
a. Prostorno-urbanističko uređenje – donošenje prostornog plana, transparentan urbanistički plan u službi zajednice a ne privatnih interesa, urbanistička rješenja za unaprijeđenje trenutne situacije, uređenje i kreiranje javnih površina, dječijih igrališta, parkova i drugih površina javne namjene, uspostavljanje gradskog groblja/mezarja, itd.
b. Komunalna infrastruktura – kanalizacija, vodovod, saobraćaj u pokretu i mirovanju.
c. Sistem prikupljanja, odvodnje i prečišćavanja oborinskih, fekalnih i otpadnih voda – GENERACIJSKI projekt za Grad Cazin.
d. Turizam – apsolutno neiskorišteni potencijal rijeke Une – 11 kilometara njene obale na jednom od njenih najljepših dijelova je skoro u potpunosti nepristupačan. Rijeka Una kao život, kao radost, kao blagodet – jedina i jedinstvena, bez betonskih obala, utvrda i sličnih nakaznih nastambi. A tek Korana, Mutnica, Horljava. Sportski ribolov da ne spominjemo.
e. Kulturno-historijsko naslijeđe, stari gradovi i prirodne raznolikosti i bogatstva – kao potencijal za izobrazbu, njegovanje tradicije i običaja, te poticanje interesa kod turista za upoznavanjem naše baštine i potencijala.
f. ZELENA BUDUĆNOST – Cazin kao ekološki osviješten i oblikovan grad.
5. RAZVOJ
a. Investiranje u znanje i pamet – izgradnja tehnološkog parka
b. Dovođenje i ulaganje u visoko-tehnološke projekte – vrijeme je da prevaziđemo lopatu, kramp i bauštele.
c. Poljoprivreda i organska proizvodnja – strateški imperativ razvoja grada.
d. Putna infrastruktura – revitalizacija i projektovanje novih gradskih saobraćajnica.
e. Poboljšanje stanja elektro-energetske mreže
f. Investicijski potencijal građanki i građana na radu u inostranstvu
g. Privlačenje stranih investicija uz maksimalnu zaštitu interesa lokalne zajednice i stanovništva.
6. KVALITETA ŽIVLJENJA
a. Jačanje uloge i pozicije žena – veća zastupljenost žena u procesima kreiranja politika i donošenja odluka.
b. Unaprijeđenje rada i programskih sadržaja RTV Cazin kao javnog servisa svih građana i građanki Grada.
c. Kulturni sadržaji i programi – zemlja ili sredina bez kulture i umjetnosti nema budućnosti – publika u kulturi i umjetnosti se odgaja a ne rađa. Cazin mora biti kulturniji i kulturom protkan.
d. Sportski sadržaji – omasovljavanje i povećanje uključenosti djece u sport – sport za sve jer sport i zdravlje nisu luksuz.
e. Profesionalni, amaterski i rekreativni sport – principi standardizacije, transparentnosti, jasnih kriterija financiranja iz javnih fondova, te unaprijeđenje kapaciteta.
f. Stotine kilometara novih uređenih biciklističkih i pješačkih staza. Zamislite: 11 kilometara uređene šetnice i biciklističke staze lijevom obalom Une na teritoriji Grada Cazina. Ostvarivo i moguće! Kao i za ostale rijeke.
g. Briga za mlade – sadržaji koje škole ne nude kroz vannastavne aktivnosti i kroz angažman i aktivnosti civilnog društva.
h. Specifična i posebna briga za boračku populaciju u skladu sa značajnim protokom vremena.
i. Socijalna inkluzija posebnih kategorija naših sugrađana.
j. Briga za pripadnike treće životne dobi – uspostavljanje centara za zdravo staranje. Ovi dnevni centri namijenjeni su osobama treće životne dobi, sa ciljem da ih se aktivira i omogući zdravo, kako mentalno tako i fizičko starenje, preventivno utiče da zadrže najviši mogući stepen fizičke i psihičke funkcionalnosti. Centri su usmjereni ka dnevnom okupljanju osoba treće životne dobi u cilju zadovoljavanja njihovih potreba i osposobljavanju za normalno socijalno funkcionisanje, radnim aktivnostima i edukacijom.
k. Civilno društvo i nevladin sektor kao korektiv i partner u organizaciji društvenih događanja i ispunjenja socijalnih potreba. Civilno društvo na principima znanja, stručnosti i adekvatnosti a ne na principima podobnosti i poslušnosti.